• Kariérní den 2024
    Kariérní den 2024
  • Projektový den 2024
    Projektový den 2024
  • Berlin 2024
    Berlin 2024

DŮLEŽITÉ INFORMACE

  • -
    Opravné ročníkové zkoušky proběhnou 27.8. a 30.8.2024 od 09:00.

Přednášky FY

Mgr. David POUSTKA, Ph.D.   

Dne 1. prosince 2021 uspořádala katedra fyziky pro studenty 4. ročníků fyzikálního semináře a volitelné fyziky přednášku na téma: „Svět nanotechnologií“ a jejího využití v některých odvětvích průmyslu a medicíně.

Cílem přednášky a její prezentace bylo seznámit studenty 

  1. s výrobou  materiálů o rozměrech srovnatelných (i menších)  s velikostí atomu,
  2. chemickými a fyzikálními vlastnosti nanotextílií a nanostruktur, nanovláken
  3. jejich aplikací např. pro výrobu nanotextílií pro biomedicínské obory - umělé cévy, kůže, nanoroušky k zachycení bakterií, virů,
  4. aplikace do technologii jako filtrační materiál k likvidaci toxických látek , záchytu prachových částic, čištění odpadních vod, , filtrace vzduchu ..

Přednáška byla velmi zajímavá, přehledná ,  provázena řadou obrazového materiálů s vysvětlením principu a podstaty výroby nanomateriálů, s důrazem na aplikace nanostruktur v konkrétních oborech jako např. optoelektronice, senzorové technice, chirurgii…

Přednáška se konala v aule gymnázia Děčín 2vyučovací hodiny  a následná diskuse potvrdila velký zájem o problematiku   z řad studentů

Zapsala a organizovala: dr. Švecová – kabinet fyziky

 

 

Ing. Doc KORMUNDA  Martin , Ph.D

Přednáška, kterou organizoval kabinet fyziky dne 11.2.2022 byla  zaměřená na “Přehled fyzikálních  metod pro přípravu tenkých vrstev různých druhů materiálů“  byla určena  pro studenty 4. ročníku – volitelné fyziky a fyzikálního semináře .

Podstatou přednášky bylo

  • objasnit a zpřístupnit některé fyzikální metody jako např. napařování, naprašování tenkých vrstev ve vakuové atmosféře na materiály tak, aby se jejich fyzikální a chemické vlastnosti  zlepšily. např. elektrická, teplotní vodivost, pevnost, pružnost materiálu a jejich ochrana proti vnějším vlivům (korozi, deformačnímu namáhání)…
  • jak se získává plazma, k čemu se využívá – např. v materiálovém inženýrství
  • jak se připravují povrchy různých materiálů tak, aby se daly naprašovat či napařovat jinými kovy
  • kde se tyto materiály využívají např.v automobilovém průmyslu, elektrotechnických oborech, sdělovací technice ..

Vzhledem k zajímavosti tématu proběhla diskuse se studenty  právě na praktické využití i v jiných oborech. Např. některé chirurgické nástroje  se musí napařovat tenkými vrstvami, aby odolali vysokým teplotám při jejich sterilizaci ….., které kovy se používají jako tenké vrstvy např. pro antireflexní vrstvy brýlí, textílií…..

Zapsala a organizovala: dr. Švecová – kabinet fyziky

Fyziklání

Fyziklání 11. února 2022  - Praha – Letňany

V rámci mezinárodního soutěžního ročníku „Fyziklání 2022“ se naši studenti smíšeného 5 členného týmu (2. a 3. ročník G Děčín)

 ve složení : Tomáš Toman, Ondřej Švihnos, John Vít, Štěpán Šípal a Matěj Bureš  účastnili fyzikálního soutěžení v  kategorii B v Praze Letňanech, kde bylo více než 200 týmu (z Rumunska, Polska, Maďarska, Slovenska..) ,

Každý z týmu dostal po zahájení 7 soutěžních úloh různé obtížnosti,  které průběžně po vyřešení odevzdali ke kontrole. Pokud byl příklad dobře vyřešen (5bodů), obdržel příklad další, tak aby po celé 3 hodiny fyzikální měli neustále 7 úloh.

Pro pedagogický doprovod  týmových družstev  se konala 2 hodinová přednáška  na metody elektronové mikroskopie

V závěrečném hodnocení slavnostního ceremoniálu při vyhlašování výsledků  se  tým děčínského gymnázia umístil na 86. místě.

Blahopřejeme k velmi úspěšnému výsledku v tak silném konkurenčním fyziklání.

Zapsala: Švecová Hana

  1. února 2022 a v aule děčínského gymnázia předvedlo divadlo ÚDiF z Brna 6 hodinovou sérií pokusů z fyziky pro studenty vyššího gymnázia. Experimenty a jejich provedení demonstrovali  bývalí studenti našeho Gymnázia a absolventi M-F a astrofyziky MU v Brně pod vedením  Báry .

Cílem fyzikálního představení bylo zpřístupnit studentů fyziku  motivačně  jinak, převážně experimentální a demonstrační technikou tak, aby byla  zajímavá jednoduchá a velmi přehledná. Podstatou bylo vysvětlit  fyzikální jev názornou formou, aby teorie byla ověřená a potvrzena zdařilým pokusem. To vede studenty k trvalejšímu zapamatování si zákona, poučky….

Pokusy byly demonstrovány z oblasti elektřiny a magnetismu, vodivost látek, skupenské změny,   např. vířivé  indukované proudy, Lenzův zákon, Faradayův zákon elmg.indukce, levitace , supravodivost látek, kvantování energie – emisní spektrum, spektrální analýza, zdroje záření , skupenských změn, znovuzamrznutí vody. Anomální chování vody, pokusy s kapalným dusíkem …. 

Podle vyjádření studentů z různých ročníků lze jednoznačné usoudit velký zájem a radost  z náročných a zdařilých pokusů, které u studentů vyvolaly .

Zapsala a organizovala: dr. Švecová

Školní kolo olympiády v německém jazyku se v obou kategoriích konalo dne 9. února 2022. V první části soutěžící předvedli své dovednosti při porozumění slyšeného a čteného textu. Dále následoval ústní pohovor, při kterém studenti hovořili na vylosovaná témata, vyjadřovali se k obrázkům a reagovali na dotazy členů zkušební komise.

V mladší kategorii II. B soutěžilo osm žáků tercie a kvarty. Na 1. místě se se stejným počtem bodů umístili Čeněk Dunovský a Vojtěch Kopecký z V4.A. Oba postupují do okresního kola. Na pěkném 3. místě skončila Mariana Pintaudi z V3.A. V kategorii III. A pro SŠ 1. místo obsadily tentokrát dvě studentky – Patricie Kuglerová z V7. A a Emma Paldusová z V5.A. Obě postupují do vyššího kola soutěže. Velmi pěkné 3. místo mezi celkem 11 soutěžícími vybojovala Bohdana Prchlíková z V6.A. Pořadí a výsledky ostatních studentů včetně bodů jsou k dispozici na nástěnce ve 3. patře.

Všem účastníkům olympiády děkujeme za jejich výkony a postupujícím přejeme hodně štěstí v okresním kole.

Olympiáda v českém jazyku se konala 20. ledna 2022. V kategorii I získala 1. místo Ester Parohová z kvarty, jež s druhou Alicí Makevich (V3.A) postupuje do okresního kola. Na pěkném třetím místě se umístila Anna Blažková (V4.A).  Druhou kategorii vyhrála Johana Cohlová (V7.A), druhé místo obsadila Apolena Šumanová (V7.A), ze třetí pozice postupuje do okresního kola i Ema Štechová (V6.A). Tabulku s výsledky naleznete v záložce výsledky  soutěží. I přes nepříznivou dobu se soutěže zúčastnilo celkem 36 zájemců, byť někteří vzhledem k opatřením pracovali distančně. Postupujícím blahopřejeme a věříme, že nás budou úspěšně reprezentovat v okresním kole. 

Mgr. Milan Šonka

Olympiáda v českém jazyku se konala 20. ledna 2022. V kategorii I získala 1. místo Ester Parohová z kvarty, jež s druhou Alicí Makevich (V3.A) postupuje do okresního kola. Na pěkném třetím místě se umístila Anna Blažková (V4.A).  Druhou kategorii vyhrála Johana Cohlová (V7.A), druhé místo obsadila Apolena Šumanová (V7.A), ze třetí pozice postupuje do okresního kola i Ema Štechová (V6.A). Tabulku s výsledky naleznete v záložce výsledky  soutěží. I přes nepříznivou dobu se soutěže zúčastnilo celkem 36 zájemců, byť někteří vzhledem k opatřením pracovali distančně. Postupujícím blahopřejeme a věříme, že nás budou úspěšně reprezentovat v okresním kole. 

Mgr. Milan Šonka

OLYMPIÁDA V ČESKÉM JAZYCE KATEGORIE I

  • Maximální počet bodů z mluvnice:  30 bodů
  • Maximální počet bodů ze slohu:    20 bodů
  • Maximální počet bodů celkem:    50 bodů
  • Počet účastníků ve školním kole:  5

Pořadí

Jméno / Třída

 

Mluvnice

Sloh

Počet bodů

celkem

1.

Ester Parohová (V4,A)

24

17

41

2.

Alice Makevich (V3.A)

24

14

38

3.

Anna Blažková (V4.A)

22

13

35

4.

Lucie Lisá (V4.A)

17

14

31

5.

Mariana Pintaudi (V3.A)

12

17

29

 

Ester Parohové a  a Alici Makevich blahopřejeme k postupu do okresního kola a ostatním soutěžícím děkujeme za účast v době, která soutěžím příliš nepřeje.

OLYMPIÁDA V ČESKÉM JAZYCE  KATEGORIE II

  • Maximální počet bodů z mluvnice:  30 bodů
  • Maximální počet bodů ze slohu:    20 bodů
  • Maximální počet bodů celkem:    50 bodů
  • Počet účastníků ve školním kole:      31

Pořadí

Jméno / Třída

 

Mluvnice

Sloh

Počet bodů

celkem

1.

Johana Cohlová (V7.A)

25

20

45

2.

Apolena Šumanová (V7.A)

24

19

43

3.

Ema Štechová (V6.A)

27

15

42

4.

Sára Masojídková (C3.B)

25

16

41

5.

Anežka Skálová (V6.A)

24

16

40

6.

Veronika Nehasilová (V7.A)

19

18

37

7. – 8.

Ondřej Švihnos (V7.A)

24

12

36

7. – 8.

Bohdana Prchlíková (V6.A)

23

13

36

9. - 10.

Emma Paldusová (V5.A)

20

13

33

9. - 10.

Markéta Brůnová (V5.A)

19

14

33

 

Johaně Cohlové a Apoleně Šumanové blahopřejeme k postupu do okresního kola a ostatním soutěžícím děkujeme za účast v době, která soutěžím příliš nepřeje. Celkem se zúčastnilo 31 soutěžících, přehled získaných bodů získáte na vyžádání v kabinetu ve třetím patře.

Podpora úspěšnosti ve vzdělávání v Ústeckém kraji (ÚK IKAP B2), reg. číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0017431

Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání

Projekt je zaměřen na realizaci opatření v návaznosti na Krajský akční plán 2 a na schválenou Školskou inkluzivní koncepci Ústeckého kraje s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání v kraji s důrazem na školy vzdělávající vyšší podíl žáků se SVP vč. žáků nadaných.

Projekt řeší problematiku předčasných odchodů žáků ze vzdělávání, které jsou vzhledem ke struktuře obyvatelstva a počtu sociálně vyloučených lokalit v Ústeckém kraji značným problémem. Soustřeďuje se na problematiku společného vzdělávání, tak aby docházelo nejen k rozvoji žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) vč. žáků nadaných a jejich začlenění do školního prostředí, ale zároveň chce podpořit i pedagogické pracovníky v jejich odbornosti a metodickém vedení jak žáků se SVP, tak i nadaných žáků.

Cílem projektu je podpořit pedagogické pracovníky v rozvoji vědomostí, znalostí a kompetencí zaměřených na společné vzdělávání, zvýšit kvalitu vzdělávání v kraji s důrazem na školy vzdělávající vyšší podíl dětí a žáků se SVP vč. žáků nadaných, podpořit žáky se SVP v komunikačních dovednostech. Dále projekt cílí na propojení vzdělávání s provázaností na trh práce (oblast kariérového poradenství), zmonitorování hlavních příčiny předčasných odchodů ze vzdělávání a snížení jejich množství. Cílem projektu je také zvýšení kvality vzdělávání formou podpory vybraných aktivit škol jednotkovými náklady naplňujících opatření definovaná v krajském akčním plánu a školním akčním plánu.

 Aktivity projektu:

- Řízení projektu
- Rozvoj kariérového poradenství
- Prevence předčasných odchodů ze vzdělávání
- Podpora rovných příležitostí ve vzdělávání
- Šablony SŠ a VOŠ III (Podpora škol formou jednotkových nákladů)

Podrobné informace o projektu a jednotlivých klíčových aktivitách včetně realizovaných a plánovaných akcí naleznete zde: https://rskuk.cz/podpora-uspesnosti-ve-vzdelavani-v-usteckem-kraji-uk-ikap-b2

podpora uspesnosti letak

eu

 

Covid únor 2022

Studenti a pedagogové tř. V8.A, kteří byli v rizikovém kontaktu s pozitivně testovanou osobou ve dnech 9.2. - 11.2.2022 a kteří přišli do rizikového kontaktu bez náležité ochrany dýchacích cest, jsou povinni podrobit se karanténě ve smyslu § 2 odst. 7 písm. a) zákona, zdržovat se pouze v místě svého pobytu a omezit styk s ostatními osobami od tohoto vyhlášení, tj. 14. 02. 2022

Předpokládané ukončení karantény je možné stanovit za předpokladu splnění všech karanténních opatření a provedení ohniskové dezinfekce ve škole, nejdříve však 16.02.2022 včetně, dále se této osobě doporučuje dalších 5 dní od ukončení karantény nosit respirátor. V případě jakýchkoliv projevů onemocnění COVID-19 v průběhu 14 dní od posledního kontaktu s potvrzeným případem onemocnění COVID-19 tato osoba absolvuje test RT-PCR, v případě pozitivního výsledku se ji nařídí izolace. Doba karanténních opatření se může prodloužit v souvislosti s dalšími pozitivně testovanými osobami.  Bylo přihlédnuto k poslednímu rizikovému kontaktu ze dne 11. 02. 2022 /den nultý/.

KHS nenařizuje karanténu osobě, která nevykazuje klinické příznaky onemocnění covid-19; prodělala onemocnění covid-19 potvrzené metodou RT-PCR, uplynula u ní izolace nařízená v souvislosti s proděláním onemocnění covid-19 a od prvního pozitivního výsledku RT-PCR testu na přítomnost SARS-CoV-2 neuplynulo více než 30 dní, přičemž datum odběru je den 0, tato lhůta počíná běžet dnem následujícím po dni provedení prvního testu.

 

Studenti a pedagogové tř.C1A a V5A, kteří byli v rizikovém kontaktu s poz testovanou osobou ve dnech 31.1.-1.2. 2022. a kteří přišli do dalšího rizikového kontaktu bez náležité ochrany dýchacích cest, jsou povinni podrobit se karanténě ve smyslu § 2 odst. 7 písm. a) zákona, zdržovat se pouze v místě svého pobytu a omezit styk s ostatními osobami od tohoto vyhlášení, tj. 03. 02. 2022

Předpokládané ukončení karantény je možné stanovit za předpokladu splnění všech karanténních opatření a provedení ohniskové dezinfekce ve škole, nejdříve však 06.02. 2022 vč., dále tato osoba dalších 5 dní od ukončení karantény bude všude bude nosit respirátor, v případě jakýchkoliv projevů onemocnění COVID-19 v průběhu 14 dní od posledního kontaktu s potvrzeným případem onemocnění COVID-19 tato osoba absolvuje test RT-PCR, v případě pozitivního výsledku se ji nařídí izolace. Doba karanténních opatření se může prodloužit v souvislosti s dalšími pozitivně testovanými osobami.  Bylo přihlédnuto k poslednímu rizikovému kontaktu ze dne 01. 02. 2022 den nultý/.

KHS nenařizuje karanténu osobě, která nevykazuje klinické příznaky onemocnění covid-19; prodělala onemocnění covid-19 potvrzené metodou RT-PCR, uplynula u ní izolace nařízená v souvislosti s proděláním onemocnění covid-19 a od prvního pozitivního výsledku RT-PCR testu na přítomnost SARS-CoV-2 neuplynulo více než 30 dní, přičemž datum odběru je den 0, tato lhůta počíná běžet dnem následujícím po dni provedení prvního testu.

Výjimka z karantény
Krajská hygienická stanice/Hygienická stanice hlavního města Prahy nenařídí karanténu osobě, která:
nevykazuje klinické příznaky onemocnění covid-19, prodělala onemocnění covid-19 potvrzené laboratorně metodou RT-PCR, uplynula u ní izolace nařízená v souvislosti s proděláním onemocnění covid-19 a od prvního pozitivního výsledku RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 neuplynulo více než 30 dní, přičemž tato lhůta počíná běžet dnem následujícím po dni provedení tohoto testu.

Screeningové testování dětí a žáků ve školách a školských zařízeních a pravidla týkající se povinného testování zaměstnanců

Verze ze dne 27. 1. 2022:

  • Od 17. ledna probíhá screeningové testování pouze 1x za týden, a to každé pondělí, není-li prvním vyučovacím dnem v týdnu pondělí, provede se screeningové testování první vyučovací den v týdnu.
  • Testování nepodstupují děti, žáci a studenti, kteří doloží negativní výsledek testu provedeného v odběrovém místě (ne starší 24 hodin pro antigenní test a 72 hodin pro PCR test).
  • Nadále platí, že se testují i děti, žáci a studenti, kteří jsou plně očkovaní, a také ti, kteří prodělali onemocnění covid-19 a jsou stále ve lhůtě 180 dnů od prvního pozitivního testu na covid-19.
  • Nově mají výjimku z testování všechny osoby, které prodělaly laboratorně potvrzené onemocnění covid19, uplynula u nich doba nařízené izolace a od pozitivního RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2, na jehož základě byla nařízena izolace, neuplynulo více než 30 dnů.
  • Pokud se dítě, žák nebo student screeningovému testování nepodrobí, bude se moci prezenční výuky účastnit, ale za speciálních podmínek “pro netestované” nastavených mimořádným opatřením Ministerstva zdravotnictví (zvýšené použití ochrany dýchacích cest po celou dobu pobytu ve škole a školském zařízení, zákaz některých aktivit atd. - k tomu bližší informace níže). Speciální podmínky se musí dodržovat do doby platnosti mimořádného opatření ke screeningovému testování.

Covid leden 2022

Studenti a pedagogové, tř. C4A C4B V8A a V7.A , kteří byli  ve škole 19. - 21.1. 2022 a kteří přišli do rizikového kontaktu s pozitivně testovanou osobou bez adekvátní ochrany dýchacích cest, jsou povinni podrobit se karanténě ve smyslu § 2 odst. 7 písm. a) zákona, zdržovat se pouze v místě svého pobytu a omezit styk s ostatními osobami od tohoto vyhlášení, tj. 24. 1. 2022
Předpokládané ukončení karantény je možné stanovit za předpokladu splnění všech karanténních opatření a provedení ohniskové dezinfekce ve škole, nejdříve však 26.1. 2022 vč., dále tato osoba dalších 5 dní od ukončení karantény bude všude bude nosit respirátor, v případě jakýchkoliv projevů onemocnění COVID-19 v průběhu 14-ti dní od posledního kontaktu s potvrzeným případem onemocnění COVID-19 tato osoba absolvuje test RT-PCR, v případě pozitivního výsledku se ji nařídí izolace. Doba karanténních opatření se může prodloužit v souvislosti s dalšími pozitivně testovanými osobami.  Bylo přihlédnuto k poslednímu rizikovému kontaktu ze dne 21. 01. 2022 den nultý/.

Strana 15 z 59

CENA VÉVODY Z EDINBURGHU

Program DofE pomáhá mladým lidem lépe poznat sama sebe, získat nové dovednosti, schopnosti a posílit vytrvalost a samostatnost.

Více informací

eTWINNING

Aktivita Evropské komise zaměřenou na online spolupráci mezi učiteli, skupinami žáků a školami v rámci krátkých i dlouhodobých projektů

Více informací

FOTOGALERIE

Fotografie ze školních akcí, naší školy, výletu a to i do zahraničí. To najdete přímo zde. Prohlíděnte si zde rozsáhlou foto sbírku naší školy...

Více informací

Nahoru