• Kariérní den 2024
    Kariérní den 2024
  • Projektový den 2024
    Projektový den 2024
  • Berlin 2024
    Berlin 2024

DŮLEŽITÉ INFORMACE

  • -
    Opravné ročníkové zkoušky proběhnou 27.8. a 30.8.2024 od 09:00.

Na začátku ledna 2019 bylo dokončeno poslední školní kolo olympiády v anglickém jazyce, konkrétně v kategorii II. B. Soutěžilo 15 žáků tercie a kvarty. Nejlepšího výsledku dosáhla Apolena Šumanová z V4.A, 2. místo obsadila Sofie Petříková rovněž z V4.A a 3. příčku vybojovala Bohdana Prchlíková z V3.A. Všem žákům děkujeme za účast a vítězce přejeme hodně štěstí do okresního kola.

V rámci akce EU 'Move2Learn, Learn2Move' naše gymnázium na konci kalendářního roku navštívili portugalští etwinneři - paní profesorka Leonor Marques a její tři studenti. Šlo o výměnnou akci etwinnerů z ukončeného projektu 'eMates'. Naši studenti absolvovali týden v Portugalsku v září - v Agrupamento de Escolas de Vilela, u Porta.

Více ...

Návštěva portugalských studentů na našem gymnáziu

V rámci akce EU 'Move2Learn, Learn2Move' naše gymnázium na konci kalendářního roku navštívili portugalští etwinneři - paní profesorka Leonor Marques a její tři studenti. Šlo o výměnnou akci etwinnerů z ukončeného projektu 'eMates'. Naši studenti absolvovali týden v Portugalsku v září - v Agrupamento de Escolas de Vilela, u Porta.

Kvůli věkovému limitu mohli přijet pouze tři portugalští studenti, i když hostili osm našich. Naši partneři k nám cestovali přes Drážďany. Stejně jako nám jim letenky hradilo Move2Learn. Do Děčína pak v sobotní podvečer přijeli vlakem. Nedělní program zajišťovali hostitelé. Studenti se vydali na prohlídku Děčína nebo do Teplic na výrobu vánočních ozdob. Vyučující Leonor ukázaly naše vyučující angličtiny pevnost Königstein a poté ji vzaly na krásný večerní houslový koncert na zámek, kde vystupovali i naši studenti.

V pondělí byli přivítáni na radnici panem Smíškem, následovalo přijetí a uvítání Portugalců na naší škole paní ředitelkou Lenkou Holubcová společně s paní zástupkyní Hanou Brádkovou. Dopoledne se Portugalci aktivně účastnili výuky a odpoledne navštívili zámek, kde je v anglickém jazyce provedl student Michal Douša. Večeře byla v české restauraci Radnici. V úterý byl výlet na Pravčickou bránu díky nepřízni počasí nahrazen výletem do Ústí nad Labem s návštěvou muzea a výstav, např. k 100. výročí založení Československa. Studenti se vyjeli lanovkou na Komáří vížku. Ve středu se konal výlet do Drážďan. V galerii Zwinger se jim velmi líbila výstava starých mistrů. Poté zamířili na vánoční trh, kde mohli vidět tradiční štoly, ozdoby, např. louskáčky, a nádherné stánky s pohádkovými motivy. Čtvrtek patřil highligtu, tedy našemu hlavnímu městu, Praze. Naši partneři zhlédli Pražský hrad, absolvovali prohlídku Katedrály sv. Víta, Václava a Vojtěcha a Vladislavský sál, zašli do baziliky sv. Jiří a na tamější vánoční trh a do Zlaté uličky. Dále přes Nerudovu ulici do kostela s Pražským Jezulátkem, které si portugalští studenti i paní Leonor přáli vidět. Měli dokonce za úkol nakoupit figurky slavného Jezulátka pro rodinné členy. A pak už následoval Karlův most, Staroměstské náměstí, Prašná brána a nakonec Palladium, kde se mohli navečeřet.

Během týdne byli studenti portugalské výpravy ubytováni v rodinách našich studentů a paní profesorka Leonor v rodině paní profesorky Kmochové. Komunikace probíhala společně v anglickém jazyce. Celá akce byla velmi zajímavá a přínosná.

Děkujeme všem, kteří se do ní zapojili. Zvláštní poděkování za hostitelství paní Leonor a jejích studentů patří paní profesorce Kmochové, Andree a Anetě Joščákovým, Filipovi Lipenskému a Pavlu Kostincovi. Doprovodných akcí se pak účastnili v rámci možností i ostatní etwineři: Radka Bérová, Klára Šidlofová, Zuzana Nguyen a Vanesa Velozo.

FOTOGRAFIE zde: https://drive.google.com/open?id=1vdZFwloeoSxktiUfRtKRDln5k3d3utXR

Dne 15. 1. přivítalo Gymnázium Děčín všechny, kteří se chtěli se školou blíže seznámit. V dopoledních hodinách využili žáci (zájemci o studium) ZŠ Komenského, ZŠ Na Stráni a žáci ZŠ Dr. M. Tyrše možnosti zúčastnit se výuky.

Odpoledne návštěvníci získávali informace při setkání s paní ředitelkou, s absolventy GD, s vedením studentské rady GD či s výchovnou poradkyní.

Odpolední program  připravený v učebnách konkrétně dokumentoval práci a aktivity našich učitelů a žáků.

Doufáme, že jsme připravili návštěvníkům příjemné a zajímavé odpoledne. Uchazečům o studium přejeme dobrou kondici a štěstí u přijímacích zkoušek – těšíme se na shledanou.

Výsledky přijímacích zkoušek pro 4leté naleznete zde.

Výsledky přijímacích zkoušek pro 8leté naleznete zde.

 

Termín nejzazšího podání přihlášky k přijímacímu řízení je 20. 2. 2024.

KRITÉRIA PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ PRO ŠK. ROK 2024/25

Podle §60 odst. 2b a dalších ustanovení zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání v platném znění (školský zákon)
a v návaznosti na vyhlášku č. 422/2023 Sb. o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání
a vzdělávání v konzervatoři ve znění pozdějších předpisů. Ředitelka školy stanovuje předpokládaný počet přijímaných uchazečů pro přijímací řízení v roce 2024 do jednotlivých oborů vzdělávání následujícím způsobem:

PŘIJÍMÁNÍ DO PRVNÍHO ROČNÍKU NIŽŠÍHO STUPNĚ OSMILETÉHO GYMNÁZIA
OBOR VZDĚLÁVÁNÍ 79-41-K/81 GYMNÁZIUM

  Stanovení předpokládaného počtu přijímaných žáků:

  • 1 třída s 30 přijatými uchazeči

PŘIJÍMÁNÍ DO PRVNÍHO ROČNÍKU VZDĚLÁVÁNÍ VE STŘEDNÍ ŠKOLE
OBOR VZDĚLÁVÁNÍ 79-41-K/41 GYMNÁZIUM

  Stanovení předpokládaného počtu přijímaných žáků:

  • 3 třídy s 28 přijatými uchazeči v jedné třídě, tj. celkem 84 přijatých uchazečů

Kritéria přijímacího řízení pro školní rok 2024/25

Ředitelka školy rozhodla podle § 60 odst. 1 zákona č. 561/2004 Sb. školského zákona
o konání přijímacích zkoušek v rámci přijímacího řízení a stanovila jednotná kritéria přijímacího řízení:

PŘIJÍMÁNÍ DO PRVNÍHO ROČNÍKU NIŽŠÍHO STUPNĚ OSMILETÉHO GYMNÁZIA
OBOR VZDĚLÁVÁNÍ 79-41-K/81 GYMNÁZIUM

Jednotná zkouška, jež se koná formou písemného testu ze vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura a písemného testu ze vzdělávacího oboru Matematika a její aplikace

Ze všech uchazečů bude sestaveno pořadí podle následujících kritérií:

  1. Výsledek přijímací zkoušky – v každém testu lze získat maximálně 50 bodů, celkem tedy 100 bodů. Uchazeči se do celkového hodnocení započítává vždy lepší výsledek testu (ze vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura a testu ze vzdělávacího oboru Matematika a její aplikace) ze dvou možných výsledků ve dvou možných termínech.
  1. Prospěch na základní škole za 2. pololetí 4. třídy a 1. pololetí 5. třídy bude bodově ohodnocen podle následující tabulky. Každé pololetí je bodováno zvlášť, v každém pololetí je možné získat 10 bodů, celkově je tedy maximální počet bodů 20.

Průměrný prospěch

1,00 - 1,09

1,10 - 1,19

1,20 - 1,29

1,30 - 1,39

1,40 - 1,49

1,50 - 1,59

1,60 - 1,69

1,70 - 1,79

1,80 - 1,09

1,90 - 1,99

Body

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Maximální počet získaných bodů je 120.

  1. Uchazeči cizinci podle § 20 odst. 4 školského zákona a vyhl. č. 353/2016 Sb.,
    o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání mohou při didaktickém testu používat slovník, případně mohou být (pokud o to požádají) zproštěni povinnosti skládat test
    z českého jazyka, který bude nahrazen rozhovorem. Pořadí uchazečů se stanovuje podle redukovaného hodnocení (jen jednotná přijímací zkouška z matematiky).

Obsah ústní zkoušky, kterou je  ověřována schopnost vzdělávání v českém jazyce na střední škole:

  1. rozhovor
  • informace o sobě
  • průběh dosavadního vzdělávání
  • jazyky
  • výběr střední školy, plány
  1. prezentace předem připraveného projevu

Cca 1 – 2 minuty

Téma – zájmy, trávení volného času

Cizinec, který neuspěje u zkoušky ověřující znalost českého jazyka, nesplnil kritéria a nebude přijat ke studiu.

Pro UA uchazeče: Společně se žádostí musí uchazeč doložit, že je cizincem s dočasnou ochranou nebo doložit předchozí vzdělání ve škole mimo území České republiky.

Výsledky budou centrálně zpracovány Centrem. Podle výsledků bude sestaveno pořadí uchazečů a přijato bude prvních 30.

  • V případě rovnosti celkového bodového zisku v přijímací zkoušce rozhoduje o pořadí vyšší počet bodů z testu z matematiky. Je-li i ten stejný, výsledné pořadí určí počet získaných bodů z otevřených úloh v matematice, je-li i zde shoda, pak rozhodne lepší umístění z testu z českého jazyka, v případě další shody rozhoduje vyšší počet získaných bodů z otevřených úloh v českém jazyce. V případě, že všechny výše uvedené způsoby řazení selžou, rozhodne se pomocí losování za přítomnosti ředitelky a dvou členů školské rady. O tomto losování bude proveden záznam, který je součástí spisové dokumentace.
  • Uchazeči se speciálními vzdělávacími potřebami mohou před přijímacími zkouškami

doložit zprávu školského poradenského zařízení a požádat o její zohlednění
v přijímacím řízení. Způsob realizace případných podpůrných opatření vychází z § 24 vyhlášky 422/2023 Sb.

  • Uchazeč přijatý dle výše uvedených kritérií se může stát žákem Gymnázia Děčín
    po doložení úspěšného ukončení 5. ročníku základní školy.

PŘIJÍMÁNÍ DO PRVNÍHO ROČNÍKU VZDĚLÁVÁNÍ VE STŘEDNÍ ŠKOLE
OBOR VZDĚLÁVÁNÍ 79-41-K/41 GYMNÁZIUM

Jednotná zkouška, jež se koná formou písemného testu ze vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura a písemného testu ze vzdělávacího oboru Matematika a její aplikace.

Ze všech uchazečů bude sestaveno pořadí podle následujících kritérií:

  1. Výsledek přijímací zkoušky – v každém testu lze získat maximálně 50 bodů, celkem tedy 100 bodů. Uchazeči se do celkového hodnocení započítává vždy lepší výsledek testu ze vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura a testu ze vzdělávacího oboru Matematika a její aplikace ze dvou možných výsledků ve dvou možných termínech.
  1. Prospěch na základní škole bude bodově ohodnocen za 2. pololetí 8. třídy a 1. pololetí 9. třídy podle následující tabulky. Každé pololetí je bodováno zvlášť, v každém pololetí je možné získat 10 bodů, celkově je tedy maximální počet bodů 20.

Průměrný prospěch

1,00 - 1,09

1,10 - 1,19

1,20 - 1,29

1,30 - 1,39

1,40 - 1,49

1,50 - 1,59

1,60 - 1,69

1,70 - 1,79

1,80 - 1,09

1,90 - 1,99

Body

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

  1. Aktivita během předchozího vzdělávání (8. – 9. ročník ZŠ) - hodnoceno bude umístění na 1. – 3. místě ve znalostních soutěžích nejméně okresní úrovně a na 1. - 3. místě krajské a celorepublikové úrovně (Matematická olympiáda, Fyzikální olympiáda, Chemická olympiáda (kategorie D), Biologická olympiáda (kategorie C, D), Zeměpisná olympiáda, Dějepisná olympiáda, Pythagoriáda, Olympiáda v českém jazyce, Jazykové soutěže, Konverzační soutěž v Aj/Nj/Šj/Fj, Matematický klokan.
    Na jiné soutěže nebude brán zřetel
    ). Za tuto aktivitu lze získat maximálně 15 bodů (1. – 3. místo v okresní soutěži 5 bodů, 1. - 3. místo v krajské soutěži 7 bodů  a 1. - 3. místo v celostátní soutěži 10 bodů). Započítány budou nejvýše 2 soutěže. Uchazeč, který je zapojen do programu DofE, získá za účast v programu 2 body a při splnění jedné z medailí 5 bodů.  Maximální počet získaných bodů z aktivit je 15.

Maximální počet získaných bodů je 135.

  1. Uchazeči cizinci podle § 20 odst. 4 školského zákona a vyhl. č. 353/2016 Sb.,
    o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání mohou při didaktickém testu používat slovník, případně mohou být (pokud o to požádají) zproštěni povinnosti skládat test
    z českého jazyka, který bude nahrazen rozhovorem. Pořadí uchazečů se stanovuje podle redukovaného hodnocení (jen jednotná přijímací zkouška z matematiky).

Obsah ústní zkoušky, kterou je  ověřována schopnost vzdělávání v českém jazyce na střední škole:

  1. rozhovor
  • informace o sobě
  • průběh dosavadního vzdělávání
  • jazyky
  • výběr střední školy, plány
  1. prezentace předem připraveného projevu

Cca 1 – 2 minuty

Téma – zájmy, trávení volného času

Cizinec, který neuspěje u zkoušky ověřující znalost českého jazyka, nesplnil kritéria a nebude přijat ke studiu.

Pro UA uchazeče: Společně se žádostí musí uchazeč doložit, že je cizincem s dočasnou ochranou nebo doložit předchozí vzdělání ve škole mimo území České republiky.

Výsledky budou centrálně zpracovány Centrem. Podle výsledků bude sestaveno pořadí uchazečů a přijato bude prvních 84. V případě rovnosti celkového bodového zisku v přijímací zkoušce rozhoduje o pořadí vyšší počet bodů z testu z matematiky. Je-li i ten stejný, výsledné pořadí určí počet získaných bodů z otevřených úloh v matematice, je-li i zde shoda, pak rozhodne lepší umístění z testu z českého jazyka, v případě další shody rozhoduje vyšší počet získaných bodů z otevřených úloh v českém jazyce. V případě, že všechny výše uvedené způsoby řazení selžou, rozhodne se pomocí losování za přítomnosti ředitelky a dvou členů školské rady. O tomto losování bude proveden záznam, který je součástí spisové dokumentace.

  • Uchazeči se speciálními vzdělávacími potřebami mohou před přijímacími zkouškami

doložit zprávu školského poradenského zařízení a požádat o její zohlednění
v přijímacím řízení. Způsob realizace případných podpůrných opatření vychází z § 24 vyhlášky 422/2023 Sb.

  • Uchazeč přijatý dle výše uvedených kritérií se může stát žákem Gymnázia Děčín
    po doložení úspěšného ukončení 9. ročníku základní školy.

V případě, že se nemůžete ze závažných důvodů v tomto termínu dostavit, dejte nám prosím tuto skutečnost vědět na tel. číslo 412 704 130.


 

Termíny přijímacích zkoušek

 PŘIJÍMÁNÍ DO PRVNÍHO ROČNÍKU ČTYŘLETÉHO STUDIA,
OBOR VZDĚLÁVÁNÍ 79-41-K/41 GYMNÁZIUM

 

1. termín

2. termín

1. náhradní termín

2. náhradní termín

12. dubna 2024

15. dubna 2024

29. dubna 2024

30. dubna 2024

PŘIJÍMÁNÍ DO PRVNÍHO ROČNÍKU NIŽŠÍHO STUPNĚ OSMILETÉHO GYMNÁZIA,
OBOR VZDĚLÁVÁNÍ 79-41-K/81 GYMNÁZIUM

             1. termín

2. termín

1. náhradní termín

 2. náhradní termín

16. dubna 2024

17. dubna 2024

29. dubna 2024

30. dubna 2024

V případě, že se nemůžete ze závažných důvodů v těchto termínech dostavit, dejte nám prosím tuto skutečnost vědět na tel. číslo 412 704 132 – 133.

Výsledky 1. kolo přijímacího řízení budou známy 6. května, 15. května ředitelka gymnázia stanoví, zveřejní na veřejně přístupném místě ve škole a na webových stránkách výsledky přijímacího řízení. 

Důležité upozornění:

  • V přihlášce je nutno vyplnit všechny kolonky.
  • NEVYŽADUJEME LÉKAŘSKÉ POTVRZENÍ, (posudkem odborníka však doložte dysfunkci, včetně míry postižení; toto potvrzení by nemělo být starší než jeden rok), uveďte OZN.
  • Základní škola potvrdí všechny známky a průměr za poslední 2 pololetí docházky
    (s přesností na dvě desetinná místa) nebo uchazeč přiloží k přihlášce kopie originálu vysvědčení za 8. a za 9. ročník ZŠ, případně za 4. a 5. ročník ZŠ.

 Další informace k přijímacímu řízení a testům lze najít na internetových stránkách Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (http://www.cermat.cz) a webové stránky k přijímacímu řízení (https://www.prihlaskynastredni.cz).

Přihlášku ke vzdělávání ve střední škole naleznete zde: https://www.msmt.cz/file/61728/

Mgr. Lenka Holubcová

Dejvické divadlo v podání Veroniky Kubařové a Jaromíra Plesla uvede 15. ledna hru Interview, drama o dvou světech, mužském a ženském.

Představení Jméno 16. ledna upozorní na hranice naší svobodomyslnosti. Pojmenovali byste svého potomka Adolf? Potěšte se brilantní komedií nastudovanou divadlem Verze podle nejlepší francouzské tradice.

24. ledna uvádíme ve studiové verzi monodrama Sudí, jež vypráví zejména o fotbale, ale nejen o něm. S humorem a nadsázkou popisuje mezinárodní fotbalový rozhodčí v podání Ladislava Hampla svůj život, který je spojený s nejsledovanější hrou na světě. Co jít na fotbal do divadla?

30. ledna uvede Švandovo divadlo strhující a stále současný příběh Friedricha Schillera Úklady a láska. Klasická hra o tom, co se stane, když se ze dvou zamilovaných stanou loutky. V rukou mocných, v rukou lásky. Představení vhodně doplňuje gymnaziální látku o světovém preromantismu.

31. ledna představí Městské divadlo Mladá Boleslav hru Krás(k)a na scéně, historickou fresku ze 17. století s neustále aktuálním tématem lidské identity. Anglický král vydává zákaz hraní ženských postav mužskými herci…

Lístky na celý měsíc závazně objednávejte (100Kč) do 10. ledna u mne v kabinetu. Foto

Mgr. Milan Šonka

Letošního ročníku mezinárodní online soutěže Best in Deutsch, který se konal v listopadu 2018, se zúčastnilo 11 států, 243 středních škol (z toho 167 českých) a 3052 soutěžících. Studenti naší školy si nepočínali vůbec špatně. Tým pěti nejlepších se postaral o to, že Gymnázium Děčín obsadilo 30. místo na světě, 13. místo v České republice a 2. místo v Ústeckém kraji. A která pětice nás tak dobře reprezentovala? Byli to Zuzana Špryslová, Lada a Diana Pavlovičovi z V8.A, Filip Lipenský z C4.B a Eliška Vašáková z V7.A. Nejlepšího individuálního výsledku dosáhla Zuzana Špryslová z V8.A, která mezi více jak třemi tisíci účastníky vybojovala skvělé 148. místo na světě. Blahopřejeme a děkujeme za skvělou reprezentaci školy.

 

O stejnou soutěž v anglickém jazyce Best in English byl ve světě jako každý rok několikanásobně vyšší zájem. Celkem se zapojilo 30 států, 992 středních škol a 21110 studentů, z toho v jen v ČR 341 škol a 8437 studentů. I v tak obří konkurenci si naši angličtináři vedli velmi dobře. Nejlepšího výsledku dosáhl Tomáš Tyle z V8.A – vybojoval 119. příčku na světě a nechal za sebou téměř 21 tisíc dalších soutěžících a v České republice se umístil na 25. místě. Tým deseti nejúspěšnějších studentů Gymnázia Děčín ve složení Tomáš Tyle z V8.A, David Šafařík z C4.A, Alice Bednarská z V7.A, Anna Horkuličová z C3.B, Antonín Bednář z V7.A, Eliška Pham z V8.A, Lada Pavlovičová z V8.A, Vojtěch Homuta z C4.A, Eliška Bělochová z C3.B a Viktor Otrošina z V7.A obsadil 189. místo na světě, 72. místo v České republice a 7. místo v Ústeckém kraji.

Všem úspěšným blahopřejeme a děkujeme za vynikající reprezentaci školy.

     “Přijď na naši přednášku o DofE výpravě - ve středu druhou hodinu,” láká mě Eliška Němcová, když se potkáme na chodbě Gymnázia Děčín. “A o co vlastně jde?” zajímám se. O projektu DofE jsem již slyšela, neboť Gymnázium Děčín je nějakou dobu do tohoto projektu zapojené, přednáška o výpravě pro mě však bylo něco nového. “Tak přijď ve středu a zjistíš to,” mrkla na mě spiklenecky Eliška a zmizela v davu hrnoucím se chodbou.

     A tak jsem tady. Sedím v lavici a přede mnou právě pět veselých holek dodělává poslední přípravy pro svou přednášku. Tato přednáška je posledním krokem k tomu, aby výprava, kterou Eliška Němcová, Kateřina Horníková, Tereza Bachroňová, Adéla Holečková a Tereza Bárová v rámci plnění bronzové úrovně podnikly, byla prohlášená za úspěšně splněnou. Pro některé je splnění výpravy zároveň i poslední podmínkou pro úspěšné dokončení bronzové úrovně.

     Holky si získají mou plnou pozornost již od samého začátku. Po krátkém úvodu, v němž krátce představí DofE projekt a vysvětlí systém cvičné a ostré výpravy, nám pouštějí vtipný video sestřih z obou dvou výprav. Bez obalu se v něm dozvídáme, jak si holky během výprav vedly, čím si musely projít i co je na jejich cestě zaskočilo - vše podáno tak, že vlastně není možné se během projekce přestat smát.

     Videa skončila, smích dozněl a na řadu přišla druhá, neméně zajímavá, část dnešní přednášky. Každá z holek shrnula svou přípravu na výpravu - Eliška nám představila, jak na cestě zajistila bezpečnost, Terka povyprávěla, jakým způsobem byla na výpravě zajištěna strava, Káťa nás seznámila s plánováním trasy a Terezka s průběhem natáčení na obou výpravách. Nejednalo se však jen o suchý popis, holky často své vyprávění prokládaly zajímavými zážitky. “Ještě nikdy jsem nešla na dřevo po tmě s čelovkou, trochu to připomínalo hororovou scénu,” se smíchem nám vyprávěla Kateřina. “Jo, s ohněm jsme si vždycky užily,” doplňuje jí Eliška “na ostré výpravě bylo všechno dřevo mokré a my jsme s sebou neměly noviny, ještě, že nás zachránily papírové obaly od sušenek!” vzpomínala. Oheň se jim však prý vždycky rozhořel, a tak prý nikdy nezůstaly o hladu.

     Ačkoliv holky podnikly dvě výpravy, hodnocená byla až ta druhá. “Na první cvičné výpravě jsme měly možnost si všechno vyzkoušet, podruhé už jsme pak věděly, do čeho jdeme,” pochvalovala si Terezka. Trasa ostré výpravy měřila přibližně 15 kilometrů a byla naplánována v okolí Dolského mlýna. Jako cíl této cesty si holky vytyčily tvorbu landartu a jak mnohé fotografie dokazovaly, tento cíl splnily na jedničku.

     Na konci celé přednášky holky svou výpravu zhodnotily. “Myslím, že jsme si se vším skvěle poradily,” komentuje dobrodružství Eliška. “Projevila se mezi námi i dobrá spolupráce,” doplňuje ji Kateřina. “Určitě to stálo za to,” shodují se jednohlasně.

     Jaroslav Peřka, hodnotící této pětky, holky jenom chválí. Vyzdvihuje jejich včasnost i připravenost. Následně holkám pogratuluje k úspěšnému splnění podmínky výpravy. Mně tak nezbývá, než se těšit na další přednášku, tentokrát již pro stříbrnou úroveň.

Magdalena Trajerová

Poslední školní den končícího roku 2018 byli vybraní žáci maturitního ročníku seznámeni se základními atributy německé literatury raného novověku z českých zemí a způsobem, jak číst staré tištěné písmo, frakturu.

V přednášce věnované úvodu do rakouské literatury se žáci dozvěděli důvody toho, proč se rakouská a německá literatura od sebe liší, ačkoli se v obou zemích mluví německy.

Žáci kvarty a kvinty měli možnost osvojit si hravou formou specifickou slovní zásobu spojenou se saskými Vánocemi (Räuchermännchen, Nussknacker, Weihnachtspyramide, Schwibbogen, Herrnhuter Stern) a ochutnali pravou drážďanskou vánoční štolu.

Za pestrý a zajímavý program děkujeme studentkám germanistiky na FF UJEP a rakouské lektorce dr. Karin Wozonig a v neposlední řadě panu dr. Janu Kvapilovi, který z pozice koordinátora Centra pro podporu výuky německého jazyka a interkulturního vzdělávání CEPRONIV při Katedře germanistiky FF UJEP akci připravil.

Strana 37 z 59

CENA VÉVODY Z EDINBURGHU

Program DofE pomáhá mladým lidem lépe poznat sama sebe, získat nové dovednosti, schopnosti a posílit vytrvalost a samostatnost.

Více informací

eTWINNING

Aktivita Evropské komise zaměřenou na online spolupráci mezi učiteli, skupinami žáků a školami v rámci krátkých i dlouhodobých projektů

Více informací

FOTOGALERIE

Fotografie ze školních akcí, naší školy, výletu a to i do zahraničí. To najdete přímo zde. Prohlíděnte si zde rozsáhlou foto sbírku naší školy...

Více informací

Nahoru