Studenti z kroužku eMates se 'setkali face-to-face' díky videokonferenci přes Skype s tureckými studenty a jejich učitelem Ibrahimem Čolakem, kteří s nimi píší anglický online časopis eMates.
Hodinová konverzace v angličtině se točila kolem témat jako naše škola, rozvrh, náročnost výuky, učitelé, školní kiosek, jídelna, naše koníčky, naše sny, kam jezdíme na dovolené a jiné.
Zjistili jsme, že v Turecku od minulého roku neposouvají čas, takže jsou před námi již dvě hodiny napřed, ne jen jednu. A v sobotu mají v naší partnerské škole dvě hodiny matematiky.:)
Bylo to zajímavé a zábavné povídání. zde je interaktivní mapa ukazující naše země. https://www.zeemaps.com/map?group=2391679#
Děkujeme panu profesoru Luxovi za nastavení techniky.
Š.O., K.B.
Můžete vidět náš tým na tabuli v turecké třídě.
Turečtí studenti.
V březnu jsme obdrželi od eTwinningové centrály dva balíky, na každého pedagoga jeden, s milými pozornostmi pro studenty z eTwinning Clubu. Je to od nich odměna za zapojení se do PROJEKTOMÁNIE.
Balónky budeme třeba moci využít na další oslavu narozenin eTwinningu.
S jarem se narodilo i nové číslo online studentského časopisu eMates, který vydává eTwinning Club v anglickém jazyce s dalšími 4 školami.
Zde je: https://joom.ag/IPnW
Můžete si například
* přečíst informace o našich městech, památkách, oslavách, kultuře a sportu
* prohlédnout mnoho krásných a poutavých fotografií
* přečíst rozhovor s primátorkou Děčína
* zobrazit naše školy na interaktivní mapě Zeemaps
*pustit video o výrobě českých chlebíčků
* přečíst o projektu Job Placement v naší italské partnerské škole
* prohlédnout fotoreportáž z naší videokonference přes Skype
* vyzkoušet uhodnout hudební hádanku od tureckého týmu
Víte,
* co je Francesinha nebo Prince Edward Cake?
* jaké 'festy' mají v Portugalsku?
* že v Turecku jsou 'Maďarské domy'?
* co jsou Palmy ve sněhu?
* co se děje na karnevalu v Las Palmas?
* že v Itálii existuje Festival kvetoucích mandlí?
* jak vypadá ideální škola dle tureckých studentů?
* že v Portugalsku mají také 'dršťkovku'?
V třetím čísle si jistě vybere každý čtenář něco zajímavého.
! Ve školní knihovně si lze prezenčně zapůjčit eMates ve vytištěné podobě,
ale již bez interaktivních prvků, které má online verze.
Váš eTwinning Club
V červnu náš eTwinningový kroužek slavnostně zakončil svou roční práci na online anglickém časopise. Na poslední schůzce jsme poslouchali a posuzovali hudební videa zpěváků či skupin, o kterých jsme si přečetli v posledním čísle, které je věnováno umění obecně. A také jsme si zahráli Kahoot kvízy o Portugalsku, Turecku, Itálii a Španělsku.
Můžete si přečíst o cizích spisovatelích, hudebnících, malířích a také architektuře nebo módě.
Chcete se podívat na fotky z našeho kroužku eTwinning?
Zde je odkaz na posklední číslo našeho eTwinningového časopisu: https://joom.ag/3mGW
Naši studenti představili české umělce jako např. Jana Nerudu, Jaroslava Seiferta, Haškova, Karla Čapka, Bedřicha Smetanu a Antonína Dvořáka nebo Toyen. Také se můžete dočíst, jak dopadlo hlasování našich studentů o tom, zda by chtěli nosit školní uniformu či ne. A součástí tohoto čísla je i fotoreportáž z našeho gymnaziálního 'posledního zvonění'.
Š.O.
Kroužek 'eTwinning Club' a jeho roční práce
Téměř každé úterní odpoledne se scházela skupinka 8 studentů v 14:45 a hodinu, někdy i dvě, a pracovala na eTwinningovém projektu. Psaní časopisu je práce nelehká a vyžaduje samozřejmě čas i mimo kroužek.
Zde jsou ještě jednou jména šikovných studentů, kteří psali články, rozhovory, dotazníky, průzkumy a fotili:
Tereza Vrabcová, Aneta Joščáková, Andrea Joščáková, Radka Bérová, Klára Šidlofová, Daniel Bislimaj, Pavel Kostinmec, Filip Lipenský, Vanesa Veloza a Zuzana Nguyen (obě spolupracovaly na prvním čísle).
My jsme si našli přes fórum tři nové partnerské školy, z Itálie, Portugalska a Španělska, a společně ještě s lyceem z Turecka, naším partnerem z minulého projektu From Our Windows, jsme vytvořili online časopis v anglickém jazyce 'eMates' a 22. září zaregistrovali náš projekt na evropském portálu eTwinning.
Co jsme během září 2016- červen 2017 například dělali:
* Natočili jsme pozdrav video pro partnerské týmy. Seznámili jsme se se studenty z ostatních týmů.
* 'Brainstormovali' jsme, co víme o zemích a lidech našich partnerských týmů.
* Představili jsme nás, naši školu, Českou republiku ( hymna, geografie, ekonomika, měna, prezident apod.), Ústecký region a Děčín a zabrousili do témat jako jsou naše svátky, významné osobnosti vymyšlené (Jára Cimrman) a existující, výtvarné umění, literatura, film, filmový festival Karlovy Vary, hudba, historie, architektura a samozřejmě školství, např. inkluze, dále pak oblíbené téma jídlo a pití .
Během roku jsme i popsali dění v naší škole, jako zájezd do severní Anglie, minulý projekt nebo 'poslední zvonění' - v překladu Terezy Vrabcové 'Damned by the Bell'.
* To samé udělaly naše partnerské školy, takže jsme i dost četli, gogglovali anebo poslouchali doporučenou hudbu.
* Učili jsme se teoreticky, co obnáší práce na časopise.
* Seznámili jsme se s Creative Commons a copyrightem..
* Našli jsme a vybrali online publikační nástroj Joomag.
* Navrhovali jsme název a loga pro časopis a hlasovali o jedno vítězné.
* Napsali jsme a nafotili českou část do všech čtyř čísel časopisu eMates.
* Popovídali jsme si s tureckými a portugalskými studenty přes videokonferenci a online messaging.
* Krátce jsme se seznámili jsme se s anglickými učiteli, kteří byli na návštěvě v portugalské škole.
* Vytvořili jsme KAHOOT KVÍZ pro naše partnerské týmy o čísle eMates, které jsme měli na starosti.
* Dva studenti navštívili primátorku Děčína, popovídali si s ní o našem projektu a hlavně s ní udělali hodinový rozhovor pro eMates o její práci a o našem městě.
* Do časopisu se zapojili i ostatní studenti mimo kroužek - udělali s někým rozhovor, např. s maminkou Američankou.
- hlasovali v anketách, např. o zavedení školní uniformy.
- čtením časopisu, to hlavně. A kdo ne, stále může.
* Do časopisu se zapojili i učitelé z naší školy - např. poskytli rozhovor nebo si časopis pročetli.
- pan profesor Lux nám pomohl s videokonferencí a nastavením kamery s mikrofonem.
* Doufáme, že jsem naše partnerské týmy naučili dělat české chlebíčky:)
* Národní centrum eTwinning o nás napsalo na Facebooku
* Vyšel nám článek o našem projektu v Děčínském zpravodaji.
* Pomohli jsme vytvořit a vyplnili jsme závěrečný dotazník pro zpětnou vazbu na náš projekt. Do konce prázdnin jej vyhodnotíme.
* Časopis jsme vytiskli a dali k dispozici do školní knihovny. V papírové verzi chybí interaktivita a odkazy, které fungují elektronicky, ale stále je hodně co číst a prohlížet.
* Od Národní agentury jsme dostali, neboť jsme se zapojili do Projektománie, různé pozornosti pro studenty.
* Na konci června jsme podali žádost e certifikát Quality Label, tak nám držte palce. :)
Pracovali jsem s IT nástroji: Joomag, Edmodo, Padlet, Glogster, Vimeo, Skype, WhatsApp, Word Document, Youtube, Power Point, Kahoot, Google Forms, email, Word Cloud Creator, QR code maker a reader, Zeemap, Creative Commons, Popplet, Voscreen a aplikacemi na úpravu fotek a samozřejmě etwinnogové virtuální prostředí pro týmy: Twinspace.
Zde jsou všechna čísla eMates:
1. číslo: https://joom.ag/fGbW
2. číslo: https://goo.gl/zLBoVS
3. číslo: https://joom.ag/IPnW
4. číslo: https://joom.ag/3mGW
Kraťoučké video z natáčení videa o přípravě chlebíčků: https://drive.google.com/file/d/0Bz3UwbqjyHJYZmtLWkhEWUZZYUE/view
Kahoot kvíz od našeho týmu k hraní zde: https://play.kahoot.it/#/?quizId=071fd25a-1753-49b7-b4c3-55c4c22429aa
Kahoot kvíz od Turecka: https://play.kahoot.it/#/?quizId=f2b9e8e9-c83a-4b10-b11c-e3320a3ee7b7
Kahoot kvíz od Portugalska: https://play.kahoot.it/#/lobby?quizId=94624fa8-70af-429e-8f4e-b2e6a52cca12&gameMode=ghost&startTime=1498665877210
A navíc, mimo projekt, video od Portugalska na procvičení aj jako dárek na prázdniny, o Isabel Portugalské, The Miracles of Roses:
https://www.youtube.com/watch?v=9Ll64DtDZig
Š. Opatová, K. Beauxisová - vedení klubu
Národní podpůrné středislo pro eTwinning v ČR nám poslalo pěknou prázdninovou zprávu:
Studenti z kroužku eTwinning si za svůj online časopis 'eMates' vysloužili ETWINNING QUALITY LABEL, která se uděluje, jak název napovídá, kvalitním projektům.
Obdržely jsme i zprávy, že i naše partnerské týmy v Turecku a Portugalsku dostali ocenění za náš společný časopis ve svých zemích.
Máme radost.
Š.O., K.B.
vedení kroužku
* Na certifikátu je jméno učitele, který projekt na portálu zakládá. Studenti dostanou vlastní certifikát - viz další foto.
Ve čtvrtek 7.května 2015 týmy Apocalyptic ze sekundy a Puzzle z kvarty, které nově pracují v online projektech s několika evropskými školami, společně oslavili 10. narozeniny eTwinning. 'Narozeninové party' probíhaly tento den současně na mnoha školách z celé Evropy, takže jsme v tom rozhodně nebyli sami. Zároveň jsme plnili čtvrtý úkol ve hře 'Hrajeme si s eTwinningem', které se oba týmy účastní.
Během oslavy jsme nejdříve vytvořili lidské logo 'eTwinning'. Velmi zábavné bylo, když jsme po chvíli zjistili, že tam máme pravopisnou chybu, chybělo nám totiž jedno 'n'. Tuto hrubku rychle opravili další tři studenti:) Zlepšovák pro příště: oblečení stejné barvy.
Pak jsme nafoukli balónky, které jsme si vysoutěžili ve hře 'Hrajeme si s etwinning' za první úkol, sestavili nápis a zazpívali 'Happy Birthday'. Na závěr jsme se podepsali na pamětní listinu. A jaká by to byla oslava, kdyby na ní chyběl dort....u nás se podávaly muffiny, neboť se k angličtině, ve které probíhají projekty, výborně hodí. Koneckonců, v dnešní době jsou tyto dortíky už velmi mezinárodní a to pro změnu pasuje na charakter eTwinning.
Přejeme eTwinningu hodně zajímavých projektů a nadšených studentů a učitelů v budoucnosti.
Děkujeme všem studentům, že si nikdo nestěžoval na kvalitu muffinů a panu profesoru Luxovi za fotografie.
Až bude zeditované video, přidáme sem link.
Více o oslavě: https://twitter.com/hashtag/eTwinningDay
https://instagram.com/etwinning_europe/
http://blogs.eun.org/etwinning10/
Karolina Beauxisová a Šárka Opatová
10. října byla na celostátní konferenci etwinning ukončena hra 'Hrajeme si s etwinningem', které se zúčastnili učitelé se svými žáky / studenty z celé ČR. Z nadšenců se utvořilo přes 200 týmů. Cílem této akce bylo pomoci nováčkům se lépe zorientovat v etwinning virtuálním prostředí, které nabízí bezpečnou platformu pro online projektovou spolupráci. Hra probíhala v českém jazyce, ale studenti mohli přispívat i v jazyce cizím.
Jak jsme již dříve informovali, i my jsme si od února 'hráli'. Byla to zábava a někdy i pěkná fuška. Naše týmy, Apocalyptic z tercie a Puzzle z kvinty, však úspěšně zvládly splnit všech 10 úkolů. K tomu jsme používali informační a komunikační technologie ICT (tedy počítač, mobil, fotoaparát, Internet a různé programy a aplikace. Např. glogster, animoto, powerpoint, Word, powtoon, twitter, ZeeMaps, youtube a jiné. Na stránkách hry jsme si také mohli prohlédnout příspěvky ostatních škol a nechat se inspirovat do budoucna.
Nejenže se nám podařilo několikaměsíční hru dotáhnout do konce, ale hlavně nás namotivovala a dodala odvahu pro zahájení vlastního projektu. Oba týmy již na jaře navázaly spolupráci se zahraniční školou a budou tento školní rok pokračovat.
( Apocalyptic s polskou školou zahájil Famous People in Our Country. Puzzle s polskou a tureckou školou From Our Windows.)
Zde si můžete prohlédnout malý souhrn aktivit ve hře:
Puzzle: http://sarkaopatova.edu.glogster.com/hrajeme-si-s-etwinningem-ukol-c9/ Jedná se o interaktivní plakát s odkazy na výstupy jednotlivých úkolů.
Při plnění úkolu číslo 6 se studenti dostali i ven na procházku, takže hra nebyla jen o sezení u počítače. Viz jimi vytvořené video: https://www.youtube.com/watch?v=ZBAxsdV2i2k
A zde jsou ukázky od týmu Apocalyptic: https://www.powtoon.com/online-presentation/bc7nrhTngJI/team-apocalyptic-etwinning/#/
Můžete si také zahrát, třeba složte toto puzzle, které v rámci hry studenti vytvořili: http://two.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=3264166&k=66945460
Na oficiálním webu hry jsou k nahlédnutí příspěvky všech škol a seznam úkolů: http://www.etwinning.cz/10let/
V pátek 16. října jsme si pak uspořádali takovou naši malou školní konferenci a hru jsme slavnostně se studenty zakončili.
Karolína Beauxisová
Šárka Opatová
A děkujeme paní profesorce Vokálkové za krásné logo na dort :) Moc všem chutnalo.
Co je to eTwinning?
Jedná se o aktivitu Evropské komise zaměřenou na online spolupráci mezi učiteli, skupinami žáků a školami v rámci krátkých i dlouhodobých projektů. Cílem je posilování povědomí mladých lidí, ale i učitelů, o různorodosti multilinguální a multikulturní společnosti. Zkušenosti z takových projektů mohou později pomoci mladým lidem se studijním či pracovním pobytem v Evropě.
Nejedná se o dotační typ projektu. eTwinning je službou zdarma, která tvoří rámec pro mezinárodní spolupráci škol, které mohou navazovat partnerství a realizovat takovou aktivitu (mezinárodní vzdělávací projekt), kterou ony považují za užitečnou, kde si samy určí začátek a konec spolupráce s partnerskými školami.
* stránky českého webu pro eTwinning:http://www.etwinning.cz/
* facebook českého eTwinningu: https://www.facebook.com/CZeTwinning
* twitterový účet českého eTwinningu: https://twitter.com/eTwinningEUN_CZ
* stránky evropského webu, kde probíhají všechny projekty a jsou registrovány školy a jejich učitelé: http://www.etwinning.net/cz/pub/index.htm
Fantastická representace Děčínského gymnázia.
(Článeček uveřejněný na několika internetových stránkách.)
V sobotu 8.6.2019 jsem extra navštívil „Sudetendeutscher Tag“ v Regensburgu. Účelem mé návštěvy bylo představení Česko-německého Muzikálu „TISA.“ Název muzikálu, který ve mne vzbudil vzpomínky na lezeni po Tisovských skalách v mých mladých letech. Ještě dnes vandrujeme s příslušníky rodiny pravidelně každý rok do Tisovských skal.
Fantasticky zpracovaný Muzikál jako koprodukce dvou gymnasii a sice Gymnasium Pfaffenhofen z Bavorska a gymnasia Děčín z Čech. Děčínští studenti, lepe řečeno zpěváčky a zpěváci se svými učiteli, a studenty Schyren-Gymnasium z Pfaffenhofen, předvedly bavorskému publiku opravdu dobře zpracovaný Melodram o Lásce bez hranic, a kus dějiny obou národu. 120 Studentu pěveckého sboru, sólisté tak jako hudebnici nadchnuli svými výkony diváky tak, že po skončení představení vstávali diváci v hale zimního stadionu, ze svých židlí a dlouhým potleskem ocenily výkon všech účinkujících tak jako organizátory a dirigenta souboru Srdecne poděkovaní za tento fantastický zážitek, patří pochopitelně i Stefanu Dobnerovi za zkomponovaní tohoto příběhu, tak jako vedoucímu děčínského sboru panu učiteli Jiřímu Holubcovi a paní Lence Holubcové.
Oskar Georg Siebert, Regensburg
Děčínský deník o Dni poezie na Gymnáziu Děčín